גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה

פסטיבל לטינו-אמריקה 2023 - רביעיית החלילן של מתן קליין: לילה ברזילאי

ארכיון תאריך: 2 מרץ 2023

משך: שעה ורבע

המופע "לילה ברזילאי" הוא מפגש מוזיקלי קליל בין הג'אז לבין השפעות ברזילאיות, לאוהבי הג'אז בכלל ולאוהבי הג'אז הברזילאי בפרט.
החלילן והמלחין מתן קליין, בוגר מצטיין של בית הספר "ברקלי" שבבוסטון, שיתף פעולה בשנים האחרונות עם אמנים בינלאומיים כמו בילי צ'יילדס, ג'יובאני הידלגו וויקטור מנדוזה, הקליט והופיע בארה"ב עם מספר הרכבים בהנהגתו וחזר לאחרונה לפעול בישראל נגינת החליל של מתן קליין הפכה לצליל מוכר בסצנת הג'אז הישראלית בשנים האחרונות. לצד עבודה עם אמנים מכל הקצוות והסגנונות. הוא מנגן ומקליט עם אייקונים כגון מיקי גבריאלוב, גרוניך ועוד ביצירות של קליין מורגשת היטב ההליכה על קו דק, החדשנות נוכחת  היטב במבנים, בסימטריה ושבירתה, ובבחירת הרמוניות וקווים מלודיים לא שגרתיים.
ההפתעה מגיעה כששומעים את הקומפוזיציות כמכלול ומגלים שהתמונה הגדולה היא מעטפת הגיונית, מתוחכמת, ומרגשת.
במופע יושק האלבום החדש, The Long Run, וכמו כן ישולבו כמה מיצירותיו של המלחין הברזילאי הרמטו פאסקוואל, שלכבודו יצרה הרביעיה  ב 2020 את המופע "נטו הרמטו" .
"מתן קליין הוא יוצר אקלקטי בעל חושים מלודיים והרמוניים רחבי יריעה המפליג למחוזות לא צפויים…
מאלבומי הג'אז הטובים ביותר ששמעתי ממוסיקאי ישראלי, עשיר, מגוון, שילוב של פשטות ותחכום, מנוגן ברמות הגבוהות ביותר". יוסי חרסונסקי ההרכב שאתו מופיע קליין היווה את הגרעין להקלטת אלבומו Live At the Nashville Jazz Workshop, שבו קליין מבצע לחנים של נגני ההרכב ושל מלחיני על של המוזיקה הברזילאית.

בהשתתפות רביעיית מתן קליין:
מתן קליין חליל
ז'וקה פרפיניאן כלי הקשה (ברזיל/ ישראל)
יוראי אורון בס
טוקי שטרן פסנתר

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter